GDDKiA wybrała wykonawcę drugiej jezdni S1 do lotniska Katowice

Temat: Motoryzacja

  • Duży ruch po autosalonach. Te marki wybierano najczęściej
  • Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Wydaje się być propozycja ministerstwa
  • GDDKiA zrywa umowy z Włochami. Posiadali budować fragmenty A1 jak i również S3
  • Surowe kary zbytnio cofanie licznika. Prezydent podpisał ustawę
  • Z Trójmiasta do odwiedzenia granicy z Czechami po pięć godzin. Jest umowa na ostatni odcinek A1

Ruszają przygotowania do odwiedzenia budowy drugiej jezdni miły ekspresowej S1, wiodącej do odwiedzenia lotniska Katowice w Pyrzowicach. Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych Autostrad po przetargu wybrał ofertę konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau z Francji.

Generalna Dyrekcja Tras Krajowych i Autostrad poinformowała, że planuje podpisać umowę z wykonawcą w pierwotnym kwartale 2019 roku. Zakładane lata realizacji inwestycji to 2019-2022.

Problem z wyborem

Był to powtórny wybór najkorzystniejszej oferty w ponowionym przetargu na tę inwestycję. Początkowo, w połówce lipca br. wybrana jest oferta konsorcjum firm Banimex, Azi-Bud i Duna-Aszfalt - z ceną ponad 107, 2 mln zł brutto.

Następnie Dyrekcja poinformowała, że w związku spośród otrzymanym wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej unieważniła wcześniejszy wybór i przystąpiła do powtórzenia czynności badania i oceny ofert. Teraz GDDKiA podała, że w efekcie wybrała propozycję spółek z grupy Rubau opiewającą na 121, jedenastu mln zł brutto.

Chińczycy wykluczeni spośród kolejnego przetargu. Mieli konstruować ważne odcinki dróg

W ponownym przetargu na realizację tego przedsięwzięcia wpłynęło szesnascie ofert. Postępowanie dotyczyło liczącego 9, 7 km odcinka drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie, z wyłączeniem istniejącego w tej chwili odcinka z Pyrzowic do węzła Lotnisko. Droga dzierży być gotowa w przeciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy - jej spisanie nastąpi po pozytywnym rezultacie kontroli postępowania przez Urząd Zamówień Publicznych.

Rozbudowa trasy do lotniska

Chodzi o rozbudowę głównej trasy prowadzącej do portu lotniczego Katowice - od węzła dwujezdniowych dróg numer 1 i 86 w miejscowości Podwarpie do węzła Lotnisko (z drogą numer 913). Naczelna jezdnia tego liczącego mniej więcej 9, 7 km odcinka została otwarta jesienią 2006 roku. Ruch wykonywana jest w tym miejscu w obu kierunkach; jakie możliwości pewien czas dochodzi do poważnych wypadków.

Odcinek S1 Pyrzowice - Podwarpie to także jeden spośród czterech fragmentów S1 umieszczonych do realizacji (budowy lub rozbudowy) w rządowym Projekcie Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 roku).

Zamówienie obejmuje liczącą drugą jezdnię odcinka S1 Pyrzowice–Podwarpie, a także na przykład pięć wiaduktów, most jak i również dostosowanie istniejącego węzła Mierzęcice. Część istniejącej od paru lat infrastruktury pierwszej jezdni (na przykład wiadukty morzem trasą) uwzględnia przygotowywaną w tej chwili inwestycję, jednak w obszarze np. odwodnienia będzie ona rozbudowywana.

Druga jezdnia odcinka S1, która powstanie od Podwarpia, przejdzie w węźle Lotnisko w istniejący już dwujezdniowy, liczący blisko 1, 9 km odcinek S1 do węzła Pyrzowice, który kończy istniejący południowy fragment autostrady A1 (teraz wiedzie stamtąd do czeskiej granicy w kierunku Ostrawy; powstaje natomiast fragment w północ).

Ekspresówka do odwiedzenia granicy

Ekspresowa trasa S1 w województwach śląskim i małopolskim przebiega od węzła z autostradą A1 w pobliżu katowickiego lotniska Pyrzowice do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Standard miły ekspresowej ma obecnie dzięki odcinkach Pyrzowice-Podwarpie (jedna jezdnia), Dąbrowa Górnicza-Tychy, oraz Bielsko-Biała - Przybędza oraz Milówka–Zwardoń.

Według obecnych planów, cała S1 w woj. śląskim ma być gotowa do 2022 roku.

Co nas czeka w 2017 roku na rynku mieszkaniowym Nieruchomości