Intel i e-sport. Jak nabywcy tworzą wielkie rzeczy

"To konsumenci tworzą wraz z innowacji coś przełomowego" a mianowicie wywiad z Mauritsem Tichelmanem z Intela

Z Mauritsem Tichelmanem z Intela spotykamy się w Katowicach podczas IEM.

Czym zajmujesz się w Intelu? Jakim sposobem rozwinęła się Twoja kariera?

Z Intelem związałem się już w roku 1990, blisko 28 lat wstecz. Po długim czasie poświęconym sprzedaży, pod koniec ubiegłego roku, zostałem głównym menadżerem całego regionu nazywanego obok nas Intel EMEA Territory.

Prawdę powiedziawszy – po latach pracy w poprzednim stanowisku, jestem niezwykle podekscytowany możliwością wrócenia do regionu i pełnienia pozycji, w której mam większy, bezpośredni kontakt z konsumentem.

Na przestrzeni własnej kariery zebrałem naprawdę sporo doświadczenia we współpracy spośród lokalnymi partnerami, an ostatni z moich przydziałów, chociaż fantastyczny, skupiał się wbrew wszystko w większości dzięki wewnętrznej współpracy i organizacji. Osobiście uwielbiam ten przystępny kontakt z bardzo zwykłego powodu – jako Intel, tworzymy mnóstwo technologicznych nowinek, ale to konsumenci w regionie tworzą z tych innowacji coś naprawdę nieprzeciętnego, przełomowego, coś, co wynagradza ich lokalne potrzeby. Obserwowanie tego, jak nasza technologia jest w różny sposób implementowana w poszczególnych rejonach, jest naprawdę fascynujące.

Foto: Intel

Czy mógłbyś w kilku słowach opisać specyfikę regionu, którym zarządzasz? Radzicie sobie w nim doskonale – skąd się wówczas bierze?

Kluczem do triumfu w tym przypadku jest… zróżnicowanie. Wbrew pozorom, operuje ono bardzo mocno na naszą korzyść. Innowacje tworzone są wszędzie – począwszy od Skandynawii, przez wschodnią Europę, a na Afryce kończąc.

Wyzwania stojące przed naszymi regionalnymi konsumentami i partnerami są przy każdym miejscu całkowicie inne, co przy bliższym kontakcie na każdym zwyczajnie ma obowiązek robić wrażenie. Przykładowo – bazując na tej samej technologii – w Afryce rozwijać możemy programy i rozwiązania pomagające w edukacji ludności, w Skandynawii spośród kolei ciężar innowacji przesunięty jest w stronę tegoż, w jaki sposób owocnie zaimplementować sieć 5G.

A tu, gdzie jesteśmy, czyli w Katowicach, nasza profesjonalna technologia wykorzystywana jest w dodatku, aby miasto stało się globalną stolicą esportu. Te zróżnicowanie osobiście naprawdę moją osobę fascynuje i w obszarze rzeczy to ono popycha cały mechanizm.

Biznes biznesem, ale to na rzecz gier i esportu na IEM Katowice są zamieszczane takie tłumy. Dlaczego Intel faktycznie mocno zaangażował się akurat w tę inicjatywę?

Na esporcie skupiamy się obecnie od początku Dwudziestego pierwszego wieku, chociaż sam IEM do Katowic zawitał dopiero w r. 2013. To już nasza szósta edycja w tej miejscowości i jednocześnie piąte finały. Z biznesowego punktu widzenia – Intel od zawsze inwestował w to, aby dostarczać użytkownikom jak najlepsze doświadczeń podczas korzystania z naszych produktów.

Gracze jak jedni z nielicznych są w stanie całkiem używać potencjał naszych rozwiązań i wyciskają z nich siódme poty – to naprawdę bezcenne. Dzięki Intel Extreme Masters mamy możliwość porozmawiania z tymi ludźmi, robienia razem z nimi wspólnoty, w obrębie której pozyskujemy kluczowe z naszej szanse informacje odnośnie do fachowych aspektów, na których powinniśmy się skupić, aby zagwarantować im jeszcze lepsze doświadczenie.

Belka: Kolejna obniżka stóp procentowych bardzo prawdopodobna Informacje