Ford wypuści na rynek kompletnie autonomiczny samochód do 2021 roku  Moto

Ford zapowiada ponowną rewolucję w branży auto moto. Zacznie od taksówek

Amerykańska firma motoryzacyjna Ford zapowiedziała, że do 2021 roku kalendarzowego planuje wypuścić na sektor w pełni autonomiczny auto - bez kierownicy jak i również bez pedałów. Na zarania auto ma być oferowane firmom świadczącym usługi przewozu osób. Następnie ma okazać się sprzedawany odbiorcom indywidualnym.

Testy oblane. Tesla staje w płomieniach

- Przemysł motoryzacyjny jest po okresie przejściowym, podobnie jak ta firma - mówił szef generalny Forda Mark Fields w kampusie firmy w Palo Alto w Kalifornii, gdzie przedstawiono plany producenta.

Autonomiczna taksówka

Podejście Forda do technologii autonomicznej przejażdżki różni się od tego prezentowanego przez konkurencję - np. Mercedesa czy Teslę, które próbują dołączać elementy "samodzielnej jazdy" do typowych samochodów. W zeszłym miesiącu BMW, Intel i Mobileye ogłosiły plan wypuszczenia w rynek autonomicznego samochodu do 2021 roku, jednak auto będzie wyposażone w kierownicę.

W przeciwieństwie do odwiedzenia nich Ford chce podążać w podobnym kierunku co Google - tworząc od momentu podstaw całkowicie autonomiczne pojazdy.

- Porzuciliśmy procedurę małych kroków, zakładającą wprowadzanie systemów wspomagających kierowcę jak i również postanowiliśmy wykonać pełen przeskok - tłumaczył przedstawiciel Forda Raj Nair.

Nadal niebezpiecznie

Nair zapowiedział, hdy producent będzie nadal rozwinąć technologie pół-autonomicznej jazdy, tego rodzaju jak systemy automatycznego hamowania czy ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. Jednak zwrócił uwagę, że rozwiązania pół-autonomiczne, które w pewnych warunkach potrafią prowadzić samochód natomiast następnie oddać nad nim kontrolę kierowcy są niebezpieczne.

Problem świadczy

Kierowcy tych samochodów otrzymują mandaty najczęściej

utrzymanie koncentracji prowadzącego w momencie, gdzie samochód jest sterowany poprzez systemy pokładowe - dodał.

Autonomiczny samochód Forda zostanie zaprojektowany dla przedsiębiorstw oferujących usługi przewozu osób czy dla korporacji taksówkowych. Producent zapewnia, że własne osoby będą mogły kupić taki samochód w późniejszym czasie.

Firma zapowiedziała jednocześnie, że podwoi zatrudnienie w centrum rozwojowym po Palo Alto. Do ukończenia roku ma tam działać prawie 300 osób.

Adobe od końca 2020 roku rezygnuje z wtyczki Flash Tech